onsdag 1 juli 2009

Svar från lektören!!

Äntligen kom så det svar jag längtat så länge efter. Svaret från lektören med hennes bedömning av mitt manus.

Hon skrev att jag har talang och ska se till att utnyttja den!! Den exakta formuleringen ska jag lägga in senare, för det finns i en annan dator.

Hon gav mig massor av jättebra tips på vad jag ska ändra i manuset, grammatiskt alltså. Så det ska jag ta och ta tag i efter semestern och redigera återigen.

Hon tyckte också att eftersom jag har ett så pass präktigt manus (384 sidor) så kan många förlag bli avskräckta, så hon tyckte att jag ska lägga manuset på hyllan ett tag och kanske lämna in något annat som inte är så omfattande så de får upp ögonen för mig. Kan vara sant, så jag ska jobba på lite på mina två andra skrivprojekt, min deckare och min fantasy.

Skriver parallellt på båda, så jag vet inte vilken av dem jag ska satsa på just nu. Fantasyn har jag kommit längst på och har storyn ganska klar för mig, men deckaren är roligare att skriva.

Svårt val...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar