onsdag 3 juni 2009

Lyxfällan

Jag blir så fascinerad och samtidigt så himla förbannad på alla dessa oansvariga människor som bara låter pengarna rinna mellan fingrarna och struntar i om räkningarna samlas på högar stora som Mount Everest. Om man är ensam, fine, då är det bara du som lider. Men är det barn med i bilden, då fattar jag inte vad man har innanför pannbenet om man låter det gå så långt som man ser i programmet. Helt sjukt!

Man får helt enkelt rätta mun efter matsäcken. Enkel matematik: finns det inga pengar, då kan man inte shoppa! What's the problem?! Blir vi lyckligare av att shoppa järnet trots att man inte har några pengar att shoppa för? Troligtvis inte, men shoppa "måste" man. Eller? Man bara "måste" ha den senaste mobilen, den nya kappan, en ny platt-TV, det nya dataspelet... Allt nytt. Jag vet inte om jag är dum i huvudet, men jag fattar det bara inte... Vad är det för fel på begagnat?

Vi har ju vår webshop, och alltför många gånger ser vi stora beställningar som man vill ha på faktura, och när vi gör kreditprövning på dem så visar det sig i 100% av fallen att de har betalningsanmärkningar. Och då är det inte bara en, utan massor av anmärkningar! Värst var en tjej som inte hade fyllt 20 som hade en försvarlig drös med anmärkningar. Eller snarare oförsvarlig. Hur kan man försvara det?

Kan någon upplysa mig? Hur tänker man?? Tänker man...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar