lördag 6 juni 2009

Räkbåt och grannlåt

Igår följde jag med mina "gamla" (OK, f.d. då så ingen känner sig trampad på tårna åldersmässigt... hihi) arbetskamrater från St Göran. Vi skulle fira två som fyllt jämna år, en 40 och en 60. Först samlades vi på avdelningen och drack vin och skumpa och åt jordgubbar, ost-och-kex och annat gott och firade födelsedagsbarnen med sång, blommor och presenter. Efter några timmar åkte vi vidare till Slussen och räkbåten.

RÄKOR!!
Väl ombord så åt vi räkor, aioli och bröd så vi storknade. Drack lite vin också förstås... Dansen satte igång efter maten och TJO vilket röj det blev. Vi dansade och drack cider och hade det jättekul.

Jag till vänster, go'a Åsa till höger
Kvällen var riktigt lyckad. Jag som inte gillar att åka båt i vanliga fall klarade av det jättebra. Dels för att det var en lugn kväll vädermässigt sett med en underbart vacker solnedgång, och dels för att jag hade druckit så pass mycket vin och cider så jag gungade i takt med de få vågor som var.

Summa summarum: träkeps idag!

PS Tack Linda för bilderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar