måndag 1 juni 2009

Rökarmarodörer!

Jag är så himla less på folk som röker, det finns inga som är så egoistiska som de (några undantag finns förstås, men de är tyvärr sällsynta). Det ska rökas i parti och minut och utan någon som helst hänsyn till att andra kanske inte tycker om att stå och dra i sig de där ångorna. De kan stå i en busskur och bolma, i tunnelbanan ( tom i vagnen har jag varit med om att folk har rökt, men då har de varit påtända av något annat än cigarettrök)... överallt blir man förpestad och man kommer inte undan skiten.

Nu diskuteras tydligen om man ska förbjuda cigarettrökning på uteserveringar, och jag säger bara Halleluja om det blir så! Rökarna hävdar sin rätt att få röka, javisst får de göra det, men INTE där jag sitter och vill ha en rökfri tillvaro!! Varför har de större rätt att få röka än jag har rätt att få slippa? Sluta dalta med rökarna. Gör en "rökhörna" på caféerna långt bort från andra, så får de sitta och förpesta varandra och jag och många med mig slipper sitta och känna den äckliga lukten! Dags att vi icke-rökare protesterar mot rökmaffian! Usch för cigarettrök!

Talande bild...

Från en f.d. rökare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar