söndag 24 maj 2009

En härlig födelsedagspresent

När jag fyllde år häromsistens (29 som sagt), så var ju syster med familj på besök här under helgen. Jag fick i present en kväll ute med maken med bio och restaurang, och de står för barnvaktandet. Jag har gett samma present till min syster och hennes sambo och vet att det är uppskattat. Hade dock inga tankar på att önska det själv, utan det var syrran som kom på det. Inte säger man nej tack till det?!

Vi gick och såg "Män som hatar kvinnor". Har läst alla tre delarna av Stieg Larsson och gillade verkligen hans böcker. Därför var det spännande att se filmen, eftersom jag hade hört att den var bra och följde boken bra. Vilket inte är så lätt med tanke på att den är tjock. Men jag får säga att jag är nöjd. Filmen var bra, om än inte fantastiskt bra. Visst var det mycket från boken som saknades, men man kan ju som sagt inte få med allt. En fyra får den i betyg.


Så gick vi och åt på kinarestaurang där vi känner en av de som jobbar där. Han blev så glad att se oss så han bjöd på kaffe och efterrätt. Inte illa. :-) Mätta och belåtna åkte vi hem och såg melodifestivalen. En perfekt kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar