onsdag 27 maj 2009

Sökt kurs...

Tänk om man kunde ha ett facit till framtiden?! Ett facit där allt står vad man ska jobba med och allt sådant som kan vara viktigt att veta. Vore inte det något? :-) Herregud, jag är 40+ och jag vet fortfarande inte vad jag vill med mitt liv. Nu har jag jobbat som sjuksyrra i 13 år (!) och börjar lessna lite. Dessutom börja min rygg ha åsikter om de arbetsställningar jag använder mig av i mitt jobb och den muttrar något om ergonomi. Förstår inte alls vad som åsyftas med det...

Nu har jag
i alla fall hittat en kurs som jag har sökt. En KY-utbildning (kvalificerad yrkesutbildning) på 2 år som heter Hälso och sjukvårdens administration. Låter hur flummigt som helst men den verkar intressant och kan rendera i något annat jobb än att torka bajs, dela mediciner och få rysliga sår att läka.


Håll en tumme eller två för att jag kommer in. Pliiis.
Jag som sjuksyrra... eller var det så här?

2 kommentarer:

  1. Du ska bli storsäljande författare såklart :-)

    SvaraRadera
  2. Ja naturligtvis, hur kunde jag bortse från det?! :-D Tack för att du tog ner mig på jorden igen.

    SvaraRadera